Første gang man besøger selvbetjeningen, skal man oprettes som bruger.
Tryk på Log ind med ” MitID ” knappen, når du er inde i selvbetjeningsvinduet.
Her skal man udfylde en række oplysninger om sig selv. Det er vigtigt, man udfylder e-mail feltet med en gyldig e-mail adresse, da vi bruger denne mail adresse til at sende et aktiveringslink og senere til at give dig besked, når der er svar på e-portalen fra din læge.
Når du har udfyldt brugeroprettelsesskemaet, og har trykket på “opret ny bruger”, modtager du kort efter en mail fra “noreply@besoeglaegen.dk”. Mailen sendes til den e-mail, man angiver, da man opretter sig som bruger.
Tryk på aktiverings-linket i mailen. Nu åbnes et nyt vindue, og man vil kunne se, at aktiveringen er vellykket.
Du kan fremadrettet selv vælge om du vil:
- Logge ind på e-portalen med dit CPR-nummer samt dit PASSWORD (det du netop har oprettet, da du registrerede dig som bruger)
- Logge ind med MitID
Ovenstående gælder for personer over 15 år, der har et MitID.
Er man under 15 år, skal man kontakte klinikken for at blive oprettet.